Centrum Usług Społecznych w Chmielnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://chmielno.naszcus.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 17 kwietnia
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W załącznikach do pobrania treść może być przekazywana za pomocą obrazu, ponieważ może być nieodpowiednio sformatowana
- Zamieszczone informacje w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo, ponieważ były skanowane.
- Niektóre elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej,
takie jak: zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp., nie posiadają szczegółowego opisu
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej używane są standardowe skróty klawiszowe.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paulina Balcerkiewicz — mejlowo p.balcerkiewicz@chmielno.pl lub telefonicznie 586856838.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Ustawa o dostępności cyfrowej określa maksymalny termin na reakcję podmiotu publicznego „bez zbędnej zwłoki” do 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Budynek Centrum Usług Społecznych w Chmielnie usytuowany jest w centrum miejscowości Chmielno na ul. Gryfa Pomorskiego 33.
- Obsługa klientów realizowana jest na parterze.
- Dostęp do budynku zapewniają schody wraz z podchwytem.
- Nawierzchnia prowadząca do budynku jest utwardzona, ale nie jest wyposażona w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Korytarz na parterze budynku umożliwia przemieszczanie się osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózku.
- Podmiot zapewnia dostęp do wszystkich pomieszczeń dzięki rozwiązaniom architektonicznym.
- Podmiot zapewnia procedury ewakuowania, aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynku.
- W trakcie załatwiania sprawy, pracownik CUS pomaga osobie niepełnosprawnej.
- W budynku jest toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem środków wspierającyh komunikowanie się m.in.:
- kontakt za pomocą poczty elektronicznej
- przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych
- przesyłanie faksów
Aplikacje mobilne
Centrum Usług Społecznych nie udostępnia aplikacji mobilnych.